Jurnal de festival - "Furtuna" la Salonic: fulgerul loveşte de două ori în acelaşi loc
Din fericire, la ora începerii spectacolului temperatura de afară s-a mai domolit. Nu însă şi entuziasmul grecilor care au venit să vadă ce le-a pregătit trupa TNB. Ceea ce la început este un "exerciţiu de încălzire" actoricesc, s-a transformat ulterior într-o poveste magică, feerică şi captivantă.
Shakespeare ştie cum să-şi ţină publicul captiv în scaune, iar Morfov nu a făcut decât să desăvârşească acest lucru: niciun spectator nu s-a mişcat pe parcursul spectacolului, iar la final din nou s-au auzit urale. Răsplătiţi cu aplauze, actorii au fost deosebit de încântaţi de energia pe care publicul de la Theatro Dassous a transmis-o. Din nou s-a râs mult, din nou s-a aplauat la unele scene, poate chiar mai entuziast decât la Bucureşti,
Dar dincolo de orice, spectacolul a plăcut publicului, drept dovadă fiind mărturisirile celor care au comentat după reprezentaţie, la ieşirea din amfiteatru.
"Ne-a plăcut foarte, foarte mult, chiar dacă a fost într-o limbă pe care noi nu am înţeles-o. Ne-a plăcut prospeţimea, jocul, pentru că am văzut că actorii s-au jucat cu piesa, s-au jucat cu Shakespeare şi s-au jucat unii cu alţii. A fost foarte amuzant şi a fost o abordare interesantă", a declarat Maria, o spectatoare încântată de "Furtuna".
De altfel, mulţi spectatori au rămas după reprezentaţie pentru a asista la demontarea scenei, comentând în grupuri şi povestind impresii.
Vasilis, unul dintre grecii care au văzut spectacolul regizat de Alexander Morfov, ne-a declarat: "Show-ul afost magic şi producţia profesionistă. Sperăm să mai vedem spectacole ale Teatrului Naţional din Bucureşti. Mi-a plăcut jocul actorilor, mi-au plăcut scenografia şi muzica, totul a fost foarte profesionist".
Zilele următoare vom reveni cu detalii, reacţii şi ecouri ale celor două reprezentaţii "Furtuna" la Theatro Dassos, dar şi cu un making of inedit, un film în care veţi vedea amănunte ale deplasării la Salonic, filmări de culise şi interviuri cu actorii din distribuţie.
Text & Foto: Florin Ghioca